Wednesday 9 April 2014, from 19.00 till 23.00
For the 5 vie project E IL TOPO will occupy Via Bagnera, presenting the new project “The Monster E IL TOPO” and communicating the content of the Topist Manifesto.
In 2012, 16 years later, with the participation of a group of young artists in Milan and the collaboration of a series of international artists, E IL TOPO is reborn with a new series of publications, and also decides to organize itself as an art movement. In May 2012 MoMA Library New York purchases all the issues published and the new issues are presented in New York, Berlin, Paris and London. In 2013 the CNEAI (Centre National Edition Art Image) in Paris holds a retrospective exhibition on the magazine, in collaboration with the Library of Lyon. In 2014 the Frans Masereel Centrum at Kasterlee, Belgium, also holds a retrospective on the magazine and the movement.
At present, the E IL TOPO movement is composed of:
Mattia Barbieri, Guillaume Clermont, Gabriele Di Matteo, Armando della Vittoria, Francesco Fossati, Giovanna Francesconi, Stefania Galegati, Piero Gatto, Martin Giménez, Debora Hirsch, Frederic Liver, Y Liver, Francesco Locatelli, Pietro Montone, Monica Mazzone, Steve Piccolo, Fabien Pinaroli, Luca Pozzi, Gak Sato, Franco Silvestro, vedovamazzei.
Per il progetto 5 vie, mercoledì 9 aprirle, E IL TOPO occuperà la Via Bagnera, dove presentarà un nuovo progetto “Il mostro E IL TOPO“ e lancerà il manifesto dei Topisti.
Nel 2012, a distanza di 16 anni, con la partecipazione di un gruppo di giovani artisti milanesi e la collaborazione di una serie di artisti internazionali, E IL TOPO rinasce con una nuova serie di pubblicazioni e decide di presentarsi anche come un movimento artistico. A maggio del 2012 MoMA Library di New York acquisisce tutti i numeri pubblicati, i nuovi numeri vengono inoltre presentati a New York, Berlino, Parigi e Londra. Nel 2013 il Cneai (Centro Nazionale Arti e Immagini) di Parigi dedica una mostra storica alla rivista in collaborazione con la Biblioteca di Lione. Nel 2014 anche il Frans Masereel Centrum di Kasterlee in Belgio, dedicherà una mostra storica alla rivista e al movimento.
Attualmente il movimento E IL TOPO è composto da:
Mattia Barbieri, Guillaume Clermont, Armando della Vittoria, Gabriele Di Matteo, Francesco Fossati, Giovanna Francesconi, Stefania Galegati, Piero Gatto, Martin Giménez, Debora Hirsch, Frederic Liver, Y Liver, Francesco Locatelli, Pietro Montone, Monica Mazzone, Steve Piccolo, Fabien Pinaroli, Luca Pozzi, Gak Sato, Franco Silvestro, vedovamazzei.
www.5vie.it